Mid century T2 extendable dining table by Tom Robertson for A.H. Mcintosh and Co, UK 1970

Spain

Sold

Are you looking for a similar product?

You can contact our Customer Service from : Monday to Friday from 9.30am to 6.30pm.

Tel : 00 33 1 84 13 18 13
Email via this form

About this vintage design furniture

Mesa extensible en madera de teca diseñada por Tom Robertson para la escocesa A.H. Mcintosh and Co. La pieza, encajada dentro de la colección Dunferline de la firma, se construye con una exquisita sencillez poniendo el foco en el torneado de las patas. Es quizás, un formato poco habitual, ya que su proporción es más cuadrada que la mayoría de los modelos que acostumbramos a ver de esta colección. Diseño ligero y muy funcional que se extiende abriendo y descubriendo un tablero adicional con apertura mariposa. Abierta alcanza los 167 cm de largo. Se encuentra en muy buen estado, ya que ha sido restaurada y terminada con aceite-cera de origen vegetal que respeta la naturalidad y grano de su madera. Puede presentar marcas en el tablero acordes a su antigüedad, que han sido minimizadas durante el proceso de restauración. Una pieza de mobiliario de este tipo, bien cuidada, es una inversión segura que nunca perderá valor. Reference : 280144

a question about this product?

If you have any questions about this product, you can contact our Customer Service from : Monday to Friday from 9.30am to 6.30pm.

Tel : 00 33 1 84 13 18 13
Email via this form

Features

Length
122 cm
Height
74 cm
Depth
97 cm
Designer
Tom ROBERTSON
Condition
Restored
Style
Scandinavian
Period
1970s
Origin
US & UK
Colour
Wood
Secondary colour
Wood
Main material
Teak

delivery and return

  • Shipped from : Spain
  • Delivery time :
    • 1 week for small items
    • 2 to 5 weeks for bulky products
  • Return possible: up to 14 days after delivery

About the designer

Tom ROBERTSON

Tom Robertson is an Australian designer based in Sydney, born in 1978. He is known for his minimalist approach and clean aesthetic. Robertson studied industrial design at the University of Technology, Sydney, graduating in 2002.

View all pieces by this designer

In the same category